از جمله ويژگی های کنفرانس فيزيوتراپی کويت حضور چهره های ارزشمند فيزيوتراپی دنيا بود. پروفسور MOOR رئيس کنفدراسيون فيزيوتراپی دنيا ، پروفسور ASTRAND از سوئد که شايد حدود چهل سال پيش اولين کتاب Exercise Physiology را نوشت و در زمينه تمرين درمانی جزء چند نفر اول دنياست وپروفسور استاد برجسته و صاحبنظر الکتروتراپی و الکتروفيزيولوژی از امريکا و نيز پروفسور Khan نويسنده بهترين کتاب Clinical Sport Medicine از استراليا و نيز پروفسور Dean از کانادا از جمله اين شخصيت ها بودند. دو نکته کوتاه را امشب ذکر کنم. اول اينکه روز اول کنفرانس مصادف با روز تولد پروفسور ASTRAND ( البته 80 سالگی ) بود و در همانشب ايشان را در مراسم اهدای هدايا با آوردن يک کيک و خواندن Happy Birthday....کلی کردند.نکته دوم هم Surprise شدن من بود در روز دوم کنفرانس آنهم بخاطر حرکت جالب پروفسور Nelson ، قضيه اينگونه بود که در روز اول خدمت ايشان رسيم و ضمن معرفی گپ کوتاهی داشتيم و گفتم که حدود 22 سال پيش که دانشجوی فيزيوتراپی بودم کتاب شما را خوانده ام. برايشان جالب بود . روز دوم سمينار که با ايشان مواجه شدم به سمت من آمدند و کتاب را به من دادند و گفتند اين همان کتاب است و لی چاپ سوم و جديد آن و به شما هديه می دهم. خيلی برايم غير منتظره بود وارزشمند و اميدوارم از حرکت ايشان درس های لازم را گرقته باشم....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home