نمی دانم در مورد اين موضوع چگونه بايد بنويسم. امروز که طرح های تحقيقی دانشجويانم را برای دادن نمرات پايان ترم درس روش تحقيق تصحيح می کردم ، به مواردی برخوردم که ناراحت کننده است. عليرغم تاکيدی که بارها در کلاس داشته ام که در مورد نوشتن " طرح تحقيق " به کار خود اعتماد کنيد و هرگز به رونويسی از طرح های ديگران نپردازيد و اينکه آنچه خود بنويسيد هرچند نکاتی را هم اشتباه داشته باشد، برای من بسياربا ارزش تر است تا آنکه رونويسی از طرح های ديگران باشد. اما متاسفانه امروز شاهد اين مسئله بودم - بجز عده اندکی - و اين برای من خيلی خوشايند نيست.البته ارزشيابی من از دوستان خوب است و می دانم که در طول ترم با مفاهيم تحقيق آشنائی نسبتا" مطلوبی پيدا کرده اند ولی به هر صورت تاکيدی که دارم و آن اينکه کارها را برای روز های پايانی ترم نگذاريد در طول سالهائی که تدريس می کنم هنوز مورد قبول دانشجويان نيست. ممکن است دوستانی بگويند اين موضوع - کارها بماند برای دقيقه 90 - جزئی از فرهنگ این سرزمين شده است ، اما آیا زمانی برای تغيير اين فرهنگ هم در نظر داريم؟ امروز هم که اين يادداشت را می نويسم تنها قصدم تذکری است به دوستان و نيز دانشجويان عزيزی که در اين نيمسال با هم کلاس داريم . البته قصد دارم با تغيراتی هم که در نحوه کار کلاسی ايجاد خواهم کرد به اين مشکل تا حدی پايان دهم. به اميد خدا....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home