هفته بهزيستی

روزهای هفته بهزيستی در حال گذر است . همه از فعاليت ها و خدمات می گويند وکمتر به کمبودها اشاره می شود.نه اينکه چوندر بهزيستی نيستم اينگونه حرف می زنم ، چه آنها که مرا می شناسند می دانند که در همان زمان هم از تمام فرصت ها برای بيان آنچه کمبود برای بهتر زيستن معلولان است می گفتم. آنچه انتظار می رود حرکت جدی تری از سوی انجمن ها و جوامع معلولان است برای رسانيدن صدای خود به مسئولان که بيش از گذشته به نياز های آنان رسيدگی کنند و اين حرف را بارها به آنها گفته ام که حضور دائمی و فعال شما در همه صحنه ها می تواند در نهايت به جبران کمبود ها منجر شود. گاهی در انجمن ها متاسفانه حالتی رخ می دهد که چنانچه مشکل چند نفر بلحاظ اداری يا معيشتی حل شد کارراتمام شده می انگارندو دست از پيگيری جدی امور برمی دارند واين نقطه مشکل زا و بحرانی برای آنان است. اميدوارم که اين دوستان بيش از گذشته در بيان و ارائه مسائل و پيگيری امورشان موفق و کوشا باشند.
امشب در سايت بی بی سی به گزيده ای از سخنان رياست جمهوری در سال گذشته رسيدم که عينا" جهت اطلاع و ديدگاه ايشان که هميشه در مورد معلولان مثبت بوده است ، نقل می کنم....

محمد خاتمی، رييس جمهوری در جمع وزير بهداشت، رييس سازمان بهزيستی و نمايندگان انجمن های غير دولتی حمايت از معلولان بر ضرورت توجه بيشتر به معلولان و تامين نيازهای آنان تاکيد کرد.به گزارش ايرنا، آقای خاتمی با اشاره به تجربه کشورهای پيشرفته در ارائه خدمات به جامعه معلولان گفته است که بايد از دستاوردهای مثبت کشورهای غربی در اين زمينه بهره گرفت.رييس جمهوری ايران افزوده:"من غبطه زندگی غربی را نمی خورم، اما بايد سعی کنيم از دستاوردها و تجارب مثبت آنان در امور مختلف به درستی استفاده کنيم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home