کتک زدن در هنگام جلسات توانبخشی

امروز توفيقی داشتم تا بعد از مدت زيادی خدمت يکی از مادران که صاحب فرزندی مبتلا به سندرم داون است برسم. مدتی بود که دختر کوچولوی ايشان را نديده بودم.خيلی بزرگ شده بود و الحمدلله پيشرفت خوبی هم نشان می داد. يکی از دانشجويان سال آخر کاردرمانی با او کار می کند که پيشرفت کودک در اين زمان بسيار رضايت بخش هم بوده است.اما نکته ای را شنيدم کهدر بيان هردو نفر آنها بود وآن اينکه برخی از دوستان که متاسفانه نام آنها را هم بردند ، در برخی جلسات تمرين و کار کلينيکی کودکان را تنبيه هم می کنند و در مورد همين کودک هم در مقابل چشمان مادراين مسئله رخ داده است و پاسخ اعتراض مادر را اينگونه داده اند که اگر با اين روش برخورد نکنيد ؛ آنها دچار ناهنجاری رفتاری می شوند. متاسفانه هم دربين کاردرمانان و هم در بين گفتاردرمانگران ، نام هائی را ذکر کردند. واقعا" تا بحال اين چنين مطلبی را نشنيده بودم. بسيار متاسفم ، هم برای خودم که تابحال بی خبر بودم وهم برای جامعه توانبخشی و بويژه انجمن کاردرمانی و گفتاردرمانی که بايد هرچه سريعتر به موضوع رسيدگی کنند. بر خود من فرض است که موضوع را به طور جدی پيگيری نمايم واينکاررا حتما" انجام خواهم داد. هرچه فکر کردم متخصصی تحصيلکرده که همه زندگی خود را از کنار اين کودکان دارد چگونه به خود اجازه می دهد تا چنين برخوردی داشت باشد ، بجائی نرسيدم.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home