او معلول نيست ؛ من معلول هستم

اين" او معلول نيست ؛ من معلول هستم " عنوان داستان گونه ای است که امروز در ضميمه چارديواری روزنامه جام جم منتشر شده است. هرچند گاهی آنچه در مورد معلولين موفق گفته يا نوشته می شود به نظر برخی افراد غيرواقعی جلوه می کند ولی برای من که ساليان زيادی است از نزديک با آنان آشنا هستم ، اينگونه موارد هرگز سخن گزافی نبوده است. بواقع معتقدم دوستان عزيز و معلول چندين برابر افراد عادی زحمت مي کشند تا خود را با آنان در رده ای مساوی و برابر مطرح کنند و بعد تازه مبارزه آغاز می شود. مبارزه ای نابرابر که در یکسو همه هستند و در سوی ديگر او تنها...و لطف خدا يگانه ياورش...و اغلب هم او پيروز است و بسيارند افرادی که از نزديک شاهد چنين مبارزه هائی بوده اند و آن معرکه باعث تحول و دگرگونی زندگيشان شده است . بدينسان در جامعه ای که خيلی از آنان با قفدان آگاهی د رمورد توانمندی معلولان روبرو هستند و اصولا نگرشی مبتنی بر داشتن حق شهروندی از سوی معلولان برای بسياری از مردم و مسئولان مطرح نيست ، پيدا شدن امثال مهتاب که در اين مطلب آمده است هيچگاه دور از ذهن من نيست. معتقدم امثال مهتاب در اين اجتماع فراوانند ولی چشم بصيرت می خواهد و نباشد آنکه همه بدان روز برسيم که قدر عافيت کسی داند که به ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home