اگر با نگاهی دقيق به مسائل اطرافمان بنگريم ، خواهيم ديأ که زندگی در دنيای امروز هر روز با چالش های مختلفی همراه است و من تصور می کنم عدم شناخت از چالشهای روبروی مديران جامعه آنها را با مشکلات عديده ای مواجه ساخنته است. هميشه اينگونه احساس کرده ام که زندگی در هر محيطی شناخت و رعايت اصول آنرا طلب می کند و اگر بدانها اعتنائی نکنی هميشه با مشکل روبرو خواهی بود . همانگونه که در محيطی تفريحی و يا هنگام صعود به کوه جائی برای پوشيدن لباس رسمی وجود ندارد در يک مهمانی رسمی هم با لباس شنا يا کوه رفتن شرکت کردن خطاست. خب خيلی وارد معقولات نشويم ، ديروز در هنگام سال تحويل خب مثل بسياری از ايرانيان قصد استفاده از تلفن برای عرض تبريک خدمت بعضی از دوستان داشتم که اختمالا شما هم با وضعيتی مثل من مواجه شديد که به هيچ عنوان امکانی برای برقراری ارتباط وجود نداشت. خواستم از sms استفاده کنم که دائما" با خطا در ارسال مواجه می شدم . در اخبار هم اعلام شد که در آن هنگام از روز خطوط مخابراتی از چنان ترافيکی برخوردار شده بوده است که تا ساعتها اختلال بدنبال داشته است. به هرصورت قصدم ازبيان اين مطلب آنکه زندگی شهری و بويژه آنچه امروز در دنيای بی انتهای اطلاعات با آن مواجه هستيم آداب و قوانين خاص خود را می طلبدو اين مهم به عهده دولت است که از کليه راههای ممکن بسترهای مناسب را برای اين زندگی فراهم نمايد . متاسفانه همه چيز در اينجا در داخل بسترهای نيمه کاره و ناقص شکل می گيرد و سيل جمعيت هم با توجه به دلايل مختلف درگير آن موضوع می شود و درخواست آنرا دارد - به ثبت نام 5/5 ميلون موبايل دقت کنيد - و اين می شود که درچنين زمانهائی با مشکلاتی نظير آنچه گفتم روبرو می شويم و بدان بيافزائيد موضوع موج ناراحتی هائی که بدنبال آن ايجاد می شود . در روزنامه خواندم در مشهد دو برادر برسرتعويض کانال تلويزيون درگير که در نهايت يکی از آنها با ضربات چاقوی ديگری ازپای درآمده است. مسائل در جوامعه شهری بسيار پيچيده و باهم مرتبط هستند و حجم وسيعی ارتباطات هم بيشتر بدان دامن زده و موجبات ايجاد مشکلات فراوان برای جامعه می شود. بايد چاره ای انديشيد وبا شناخت بهتر راه را برای سالم سازی اجتماع هموار نمود....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home