امشب شب شهادت فاطمه زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام ، ام ابيها ، همسر علی (ع) ، مادر حسنين (ع) است. خيلی دوست داشتم در چنين شبی مطلب زيبائی ارائه می کردم اما می دانيد که چنين بضاعتی در من نيست وتنها می توانم به گفتن تسليت اين غم بسنده کنم. در فکر بودم که چه بنويسم کمی دور رفتم به سالهای پيش از انقلاب و ياد کتاب ارزنده " فاطمه، فاطمه است " دکتر شريعتی افتادم که براستی چقدر زيبا وعالی به توصيف اين شخصيت بزرگ پرداخته بود.متاسفانه کتاب را در دسترس نداشتم. احتمال دادم شايد در صفحات اينترنت آنرا بيابم که خوشبختانه چنين شد و توانستم آنرا در سايت " دکتر علی شريعتی " بيابم. به نظرم بهترين کاری که امشب می توانستم بکنم نقل قسمت انتهائی اين کتاب است که براستی در وصف " فاطمه (س) " کمترجائی ديده ام. اميدوارم خداوند توفيق دهد تا همه از اينچنين وجود های باارزش مدد بگيريم ودر زندگی خود از رهنمودهای آنان سود جوئيم. چنانچه مايل به دريافت متن کامل کتاب بوديد به اينجا مراجعه کنيد..... ---------
.......".ومن خواستم با چنين شيوه ای از فاطمه بگويم وباز درماندم //
خواستم بگويم که : فاطمه دختر خديجه بزرگ است . ديدم که فاطمه نيست.//
خواستم بگويم که : فاطمه دختر محمد (ص) است. ديدم که فاطمه نيست . //
خواستم بگويم که : فاطمه همسر علی (ع) است . ديدم که فاطمه نيست. //
خواستم بگويم که : فاطمه مادر حسنين است . ديدم که فاطمه نيست.//
خواستم بگويم که : فاطمه مادر زينب است . بازديدم که فاطمه نيست.//
نه ، اينها همه هست و اين همه فاطمه نيست.//

فاطمه ، فاطمه است


0 Comments:

Post a Comment

<< Home