امروز به مناسبتی کتاب " مبانی علم رايانه برای سال سوم دبيستان " را می ديدم. در بخشی از آن که به کاربرد رايانه برای آموزش اختصاص داشت ضمن اينکه عکس هائی از کلاسهای آموزشی معلولين را نشان می داد که از کامپيوتر استفاده می شد، در يک تکليف کلاسی از دانش آموزان خواسته بود که در مورد نحوه استفاده مطلوب اين گروه دانش آموزان از رايانه - با توجه به نوع معلوليت آنها - بيانديشند. کار بسيار ارزنده ای بود . سالهاست که در اين مورد با دوستان آموزش و پرورش بحث و گفتگو داريم که بايد از فرصت های موجود در کتب درسی برای شناساندن معلولان و مسائل مبتلابه آنان سود برد. متاسفانه درساليان طولانی نگرش های منفی حاکم بر اذهان آقايان مانع این کار شده است . خوشبختانه در چند سال اخير اين موارد رو به کاهش گذاشته است و شاهديم که با انعطاف بهتری در اين زمينه برخورد می شود. اميدوارم باتوجه به مسئوليت خطيری که سازمان آموزش و پرورش استثنائی در اين زمينه دارد و می تواند گامهای موثری بردارد ، شاهد آن باشيم که در سالهای آينده محتوای بيشتری را در اين خصوص در کتب درسی اختصاص دهند....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home