من هميشه فکر می کنم انسان اگر خوش بين باشد خيلی بهتر از اين است که بويژه نسبت به ديگران بدبين باشد. اين بحث نگرش مثبت اين روزها به طور جدی مطرح است و کتب و اطلاعات زيادی هم در مورد آن ارائه می شود. اگر فرصتی در اينده داشتم در مورد آن چيزهائی خواهم نوشت. دوستی فال مردان متولد آذر را برايم فرستاده بود که در آن بر اینکه آنها بيش از حد خوش بين هستند بسيار تاکيد شده بود. به نظر می رسد هرچيزی به صورت افراط و تفريط اصلا" خوب نباشد. من هم اگرچه متولد آذر ماه هستم و تااندازه ای هم خوش بين و حتما" سعی می کنم اعتدال نگه دارم. در کتابی که در دست مطالعه درام در مورد " نگرش مثبت " نوشته الوود . ان . چپمن پاراگرافی هست که به نظرم رسيد بد نيست نقل کنم . با اين اميد که مفيد باشد برای دوستان. او می نويسد: " تجربه به من آموخته است که برای نوآوران ، شيوه نگرش ، موضوعی خيلی شخصی و حساس است . کسی نمی تواند شما را وادار کند طرز برخورد شخصی خود را عوض کنيد. تنها شما مسئول آن هستيدو فقط می توانيد آنرا به " سبک خودتان " تغيير دهيد. عالی ترين نقطه شروع برای پژوهيدن درراه خوش بي« و خوش برخورد شدن ، کندوکاو در نگرش کنونی خودتان است. پيشنهاد می کنم روراست باشيد و نه خيلی جدی ، برای اينکه درون نگری بيش از حد ممکن است باغث از دست دادن بينش و يا شوخ طبعی شما گردد. زمانی که سعی در بهبود نگرش مثبت خود داريد ، اين امر می تواند تاثيرات منفی در جهت انگيزش شما داشته باشد." حتما برای کسب نگرش مثبت تلاش کنيد بی آنکه به زياده روی در مورد آن بپردازيد....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home