مصاحبه کارشناسی ارشد مديريت توانبخشی

ديروز مصاحبه قبول شدگان مرحله اول کارشناسی ارشد مديريت توانبخشی انجام شد. چند نکته وجود داشت که فکر کردم بد نيست اشاره کنم.به خاطر اینکه دانشکده ما - توانبخشی دانشگاه ايران - امسال برای اولين بار 6 دانشجو در اين رشته می گيرد مجموعا 28 نفر برای مصاحبه دعوت شده بودند که کار مصاحبه بسيار طولانی شد و خب همه افراد تقريبا از ساعت 8صبح آنجا بودند که برای نفرات آخر طبيعی است که با مشکلاتی همراه است و ازجمله بر استرس آنها می افزايد. نکته دوم وضعيت خواندن و درک زبان انگليسی بود که بی ترديد تمامی افراد در آن دچار مشکل بودند و به قول يکی از استادان جلسه حتی يکنفر بدون اشکال از عهده آن برنيامد. اين مشکل عمده ای است و بواقع راه حل آنهم در دست خود داشجويان . من به اين فکر بودم که برای نيمسال اول درس زبان پيشنياز را مطرح کنم که البته در آغاز ترم با خود دوستانی که خواهند آمد صحبت خواهم کرد و در صورت نياز اينکار را خواهيم کردولی باز هم فکر می کنم شايد راه اساسی نباشد. اين بايد به يک خواسته فردی برای دانشجو مبدل شود که برای ادامه تحصيل در دوره های تکميلی نيازمند به استفاده از زبان انگليسی است و برای آن بايد بيش از پيش زحمت بکشد. به هر شکل توصيه به همه داوطلبان فعلی و آتی اين است که در اين مورد بايد کار بيشتری انجام دهند. نکته بعدی در مورد برخی از افراد بود که برای 2،3و چهارمين باری بود که در آزمون کتبی قبول و به مصاحبه آمده بودند . متاسفانه ديدگاهی در بين دوستان مطرح است که مصاحبه است که تعيين کننده اصلی است . در حاليکه بواقع مصاحبه تنها 28 نمره از مجموع 100 نمره داوطلب را تعيين می کند و اينکه بگوييم در مصاحبه رد شده ايم درست نيست.از سوی ديگر حضور چند باره حاکی از علاقمندی و اصرار داوطلب بر حضور در رشته است که خود قابل تقدير است . از سوی ديگر عدم قبولی هم می تواند نشانگر آن باشد که ممکن است در بعضی موارد آن پتانسيلی که برای حضور در دوره لازم است در برخی افراد به حد کفايت وجود نداشته است. اميدوارم فهرست نهايی افراد قبول شده بتواند رضايت خاطر همه دوستان را فراهم کند...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home