اولين جلسه درس در نيمسال جديد

عليرغم آنکه نيمسال دوم دوهفته قبل آغاز شد ولی اولين جلسه کلاسهايم امروز برگزار شد. جلسه اول را بخاطر اين که روز شنبه موعد ثبت نام بود و هفته بعد از آن هم که تعطيل بود ، از دست داديم وخب امروز آعاز کلاس ها. در اين نيمسال بعلت برخی مشغله های اداری که پيش آمده است تنها دو کلاس خواهم داشت، يکی همان روش تحقيق است برای گروه های کارشناسی ارشد و ديگری هم درس توانبخشی اجتماعی برای دوستان کارشناسی ارشد مديريت توانبخشی . درس توانبخشی اجتماعی را که در سرفصل های خود به جامعه شناسی توانبخشی هم می پردازد برای اولين بار تدريس خواهم کرد که تصور می کنم وقت زيادی از من خواهد گرفت ، چه هم منابعی اندکی در دسترس است و هم دلم می خواهد مجموعه مناسبی را در اختيار همکاران قرار دهم. البته امروز به دوستان عرض کردم که لازم است از مباحث جامعه شناسی پزشکی هم بهره مناسبی ببريم تا بتوان برخی مفاهيم و نظرات را به حيطه توانبخشی تعميم دهيم.
دوستانی هم که در کلاس روش تحقيق خدمتشان بودم اغلب به قول يکی از آنها يکضرب وارد دوره کارشناسی ارشد شده بودند( يعنی که بلافاصله بعد از کارشناسی قبول شده اند) و از همين منظر به نظرم خيلی آماده و قبراق بودند و اميدوار شدم که برخلاف برخی دوره ها ی قبل انشاالله کلاس های خوب و منظم و پر مباحثه ای خواهيم داشت. امروز در مورد مرحله آغازين در تحقيق صحبت کرديم که پيدا کردن و تعيين مشکل و بدنبال آن طرح پرسش تحقيق بايد انجام شود. دوستان فراموش نخواهند کرد که تکاليف خود را تا هفته آينده بايد با ايميل برايم ارسال کنند...

1 Comments:

At 7:28 PM, Blogger Unknown said...

جناب آقاي معيت
سلام. من خوشحال مي شوم كه بتوانم به كارهاي خوب دوستان سر بزنم و بهره مند شوم. در مورد كارشناسان اپتومتري هم سعي مي كنم موضوع را در بورد توانبخشي مطرح كنم. از نظر من اين حضور بلامانع و مفيد است.

 

Post a Comment

<< Home