بچه جان قوز نكن!

اين عنوان "بچه جان قوز نكن! " برايم هميشه جذاب بوده است ، از همان روزهائي که مرحوم پدر و گاهی هم مرحوم مادرم اين عبارت را تذکر می دادند. در فصل اول پايان نامه دکتری هم هنگامی که از دلايل خود برای انتخاب موضوع صحبت می کردم همين موضوع را اشاره کرده بودم. امروز بار ديگر با ديدن مطلبی در صفحه " سلامتی " رونامه ايران اين خاطره برايم تجديد شد. موضوع بر می گردد به " ناهنجاری های اسکلتی نوجوانان و اهميـت حفظ وضعيت مناسب بدنی در تامين سلامتی آنان " . د ر ايران متاسفانه با اين مشکل بسيارروبرو هستيم و حتی دانشجويان هم با بدشکلی و ناهنجار اسکلتی بشدت روبرو هستند. تحقيقات در آموزش و پرورش هم در همه استانها اين موضوع را تائيد نموده است. در مقاله حاضر که ترجمه شده است و مربوط به وضعيت دانش آموزان امريکائی است بخوبی مشکلات نشان داده شده است و باتاکيد بر نقش آموزش در بهبود آن به اهميت شناخت والدين از اين ناهنجاری ها اشاره کرده است. در مقاله بخوبی روش های مقابله و پيشگيری هم توضيح داده شده است و اشاره ای هم به کوله پشتی دانش آموزان و لزوم تناسب آن دارد که می توانيد مقاله ای را هم که چندی قبل من در اين زمينه تحت عنوان " اين کوله ها راسبک کنيد " منتشر کردم در اين صفحه ملاحظه کنيد. نکته ديگر روشهای نشستن صحيح پشت ميز رايانه است که توصيه می کنم بدقت مطالعه شود. هرچند مقاله بسيار کوتاه است ولی حاوی نکات کليدی خیلی خوبی را دارا است...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home