حماسه حسینی

بار دیگر ایام ارزشمند محرم و عزاداری امام حسین (ع) فرارسیده است. ایام عجیبی است که بی هیچگونه تعارف و منتی همه اعضای جامعه را درگیر خود می سازد. این روزها کمتر کسی را در خانه خواهی یافت و حتی افرادی را به چشم می بینی که برای دریافت غذای نذری به صف می ا یستند که در هیچ زمان دیگری چنین رفتاری را از او مشاهده نخواهی کرد. حسین (ع) درسی از آزادگی وآزادی خواهی و ماندن بر پیمان به بشریت داده است که آنکس که با هر دینی ، اما آزاد اندیش و بی تعصب ، بدان بنگرد بر عظمت او سر تعظیم فرود می آورد. قدر این ایام را بیش از هر کس باید جامعه ما و اندیشمندان آن بدانند و علیرغم برخی از کجروی هایی که در نحوه عزاداری ها آرام آرام آغاز می شود بر آنچه که صحیح و مناسب است پای فشارند تا این مهم از هرگونه گزند و آسیب دور بماند. به نام مدرنیته و تغییر زمانه ، برخی از آنچه که این روزها به غلط در این آداب ارزشمند وارد کرده اند را مانع شویم و بر آنچه اصل ماجرا بود هاست پای فشاریم.
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک ، علیک منی سلام الله ابدا" مابقیت و بقی الیل و النهار ولا جعل الله آخر العهد منی لزیارتکم . السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی الاولاد الحسین و علی الاصحاب الحسین و رحمه الله و برکاته...

2 Comments:

At 11:53 PM, Anonymous Anonymous said...

با سلام

چقدر بجا و لازم مي بود اگر در مورد شخصيت و مقام رسول الله (ص) كه مورد اهانت قرار گرفته اند نيز همانند مسئله عاشورا مطلبي مي نوشتيد و اشاره اي مي كرديد.
مولانا چه زيبا در باره شخصيت آن انسان عظيم سروده است:---/

خوش بود پیغامهای کردگار ---

کو ز سر تا پای باشد پایدار /

خطبه‌ی شاهان بگردد و آن کیا --

جز کیا و خطبه‌های انبیا /

زانک بوش پادشاهان از هواست --

بارنامه‌ی انبیا از کبریاست /

از درمها نام شاهان برکنند --

نام احمد تا ابد بر می‌زنند /

نام احمد نام جمله‌ی انبیاست --

چونک صد آمد نود هم پیش ماست /

مهاجري

 

At 2:44 AM, Anonymous Anonymous said...

به نام خدا
آقاي دكتر كمالي
سلام
مطلب بسيار جالبي را بيان كرده ايد. كاش جامعه كمي زودتر به فكر بيفتد .
عاشورا مثل خود امام حسين (ع)
مظلوم بوده استاد مطهري در حماسه حسيني مباحث خوبي را باز مي كند.
و هشدارهاي خوبي مي دهد آنهم در سالهاي پيش و امروز ....

 

Post a Comment

<< Home