شکست

بعد از باخت به مکزیک ،دلم خیلی میخواست در وبلاگ مطلبی بنویسم اما فرصت مناسب دست نداد. دیروز و دیشب هم نشد وحالا که این یادداشت را می نویسم مطمئن شدم که دیگر نباید در این مورد بنویسم. با یکی از دوستان بحثی داشتیم در همین زمینه و درنهایت به این نقطه رسیدم که در موردی که اطلاعات کافی نداری بهتر است سکوت کنی- نه اینکه این را نمیدانستم، اما گویا یقین نداشتم – و بدین صورت مسئله برایم حل شد. این روزها البته بازار تحلیل در این زمینه گرم است و به تعداد نفوسی که قلبشان برای فوتبال ایرانی می زند ، کارشناس و تحلیلگر وجود دارد. کار را بدانها وا می گذرام با این امید که اگر به قضاوت می نشینیم ، تنها سیاه و سفید نبینیم و با همه واقعیت روبرو شویم. ما در موضوعات بهداشتی و سلامت و نیز در مسائل تحقیق همیشه از کوه یخ بعنوان مثالی که می تواند بخوبی فقط موارد آشکار و عیان را نشان داد یاد می کنیم. اگر به قطعه ای از یخ – کوه یخ را شاید نتوانیم از نزیک ببینیم- که در آب عوطه ور است نگاه کنیم ، خواهید دید که تنها بخش کوچکی از آن در بیرون آب پیدا ست و بخش قابل ملاحظه ای از آن زیر آب است. در مسائل بهداشت، سلامت و موضوعات تحقیق هم دلایل عمده را باید در آن 90 درصدی که زیر آب و پنهان است جستجو کرد. بدیهی است که ضعف آشکار را همگان قادر به شناسائی هستند و مهم دیدن نقاط غیر آشکار است که خب خوشبختانه این روزها بر تعداد آگاهان این امورافزوده شده است. امید وارم با تحلیل های جدید ، مشکلات تیم فوتبال و بلکه همه ورزش ما اصلاح شود.
برا ی اینکه این یادداشت خیلی هم بی فایده نباشد یک برنامه ساده که در اکسل نوشته شده است بدستم رسید که بسیار جالب است. به چندین زبان و بر اساس ساعات کشورهای مختلف جهان ، برنامه بازی های جام جهانی را به شما ارائه می کند و از آن مهمتر شما می توانید با وارد نمودن نتایج بازی ها به صورت خودکار جدول امتیازات هر یک از گروها و بازی های بعدی تا پایان جام را مشاهده کنید. از اینجا می توانید آن را دانلود کنید و لذت ببرید.

3 Comments:

At 12:09 AM, Anonymous Anonymous said...

به نام خدا
سلام
از درد سخن گفتن و از درد شنيدن با مردم بي درد نداني كه چه درديست
آقاي دكتر كمالي عزيز
اين روزها علي دايي و مشكل گفتاري او بازار داغي پيدا كرده امروز sms ديدم كه حتي در نوشتار هم اين اسطوره فوتبال را به تمسخر گرفته بود.
نمي دانم احساس كردم ديگر نمي توانم نفس بكشم.
دلم براي دايي گرفت گفتم او چگونه با اين مشكل كنار خواهد آمد.
راستش تمسخر بچه هاي معلول نقل و نبات اين جماعت بي درد بوده اما در اين اندازه فاجعه است.
راستي كسانيكه به اين مساله دامن مي زنند جواب وجدان خود را چگونه خواهند داد.
منتظر پاسخ دكتر عزيزمان خواهم ماند

 

At 9:13 AM, Blogger Unknown said...

بنام خدا
سلام ، تصور می کنم پاسخ را خودت در درون نوشته ات داده ای . متاسفانه این در خصلت ما ایرانیان با فرهنگ جایگاه ثابتی یافته است که اولا همه چیز را سیاه و سفید ببینیم و در درجه دوم بجای سحن منطقی با همه به ناتوانی فرد او را تخریب کنیم و حکایت پیام های کوتاهی که ذکر کردید همین است . نمونه آن را در دوران اخیر و ... بارها دیده ایم....

 

At 1:05 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام. اگه توي بحث بي حرمتي رخ داده، معذرت ميخوام

 

Post a Comment

<< Home