روز معلم


حدیث " انی بعثت معلما " از حضرت رسول اکرم (ص) است . امروز که روز معلم است شاید بهترین هدیه برای معلمین عزیز همین حدیث باشد تا بیشتر به ارزش و اهمیت کار خود واقف شویم . درروز معلم آنقدر که به معلمین آموزش و پرورش پرداخته می شود برای معلمین دانشگاه ، مربیان ورزش و مهدهای کودک، آموزشگاه های مختلف از فنی و حرفه ای بگیرید تا هنر و زیان و خیاطی و برسید به استادان زبردستی که درگوشه کارگاه های کوچک خود درس حرفه و نیز انسانیت می آموزند و هزاران انسان ارزشمند دیگری - مانند پدران و مادران - که هر یک معلمی والا و بزرگ در اندازه های خود هستند ، جائی باقی نمی ماند. البته این حقیقت را باید بپذیریم که نقشی که معلمین مدارس برای همه ما ایفا کرده اند بی بدیل و انکارناپذیر است، از همین روست که همه هنوز معلم های دوران ابتدائی و بخصوص معلم کلاس اول خود را بیاد درایم . بواقع در جامعه انسانی همه به نوعی معلم هستند و هرلحظه از زندگی انسان فرصتی برای یادگیری و آموختن است و آنچه تغییر می کند جایگاه معلم و متعلم است که به نظرم به سرعت می تواند جابجا شود. در کلاس درس همیشه این تجربه را داشته ام که در اندک زمانی این من هستم که در حال یادگیری از دانشجویانم و لحظه ای بعد باز هم من شروع به یاد دادن می کنم. در صحنه های زندگی نیز همین گونه است ، به صورت دائم باید در حال آموختن باشیم که فرمود " ز گهواره تا گور دانش بجوی " پس " توقفی جایز نیست " و" درطلب باش و بیاموز حتی اگر در نقاط دورست باشد" و" به گفته بنگر و نه به گوینده" و ....امید که ارباب رسانه ها که آنان را نیز باید در زمره معلمان بزگ به حساب آورد در این چنین روزهائی کمی هم به این معلم ها که درمسیر طبیعی زندگی به تعلیم وتعلم مشغولند بپردازند... روز معلم را به همه عزیزان تبریک می گویم و آرزوی می کنم که همگی در طول زندگی دانش آموزانی خوب و همیشگی باشیم.

5 Comments:

At 2:10 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام استاد گرامی بر شما نیز روز معلم گرامی باشد .

 

At 11:16 PM, Anonymous Anonymous said...

هر روز، روز شماست. مبارک باشد

 

At 11:08 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام استد عزیزم
روز معلم رو خدمت شما معلم بزرگوار تبریک عرض می کنم
قنبری

 

At 10:48 PM, Anonymous Anonymous said...

جناب دكتر كمالي با سلام خدمتتان. نمي دانم مسال هجدهمين کنگره فيزيوتراپی ايران برگزار خواهدشد يا خير. ظاهرا هيچگونه اطلاع رساني انجام نشده است و هر چقدر اينترنت را هم حستجو مي كنم مطلبي در اين ارتباط وجود ندارد. سايت انجمن فيزيوتراپي هم كه ظاهرا مدتهاست در تعطيلات به سر ميبرد. لطفا درصورت امكان اشاره اي به ان داشته باشيد. با تشكر- مهاجري

 

At 7:49 AM, Anonymous Anonymous said...

به گفته نگاه کن نه به گوینده...برای من این حرف خیلی معناها دارد. کاش همه ماها اینجوری بودیم. آن وقت خیلی از خطوط موهومی که در اذهانمان در مورد آدمای اطرافمون و حتی آدمای زنده تو کشورهای دیگه بود، وجود نداشت و دل ما هم دریایی می شد نه برکه ای. من آدرس اینجا رو از وبلاگ خانم حسینی و خانم ایروانی پیدا کردم. هم خوشحالم و هم خوشحال تر می شوم که پیش من هم بیایید. ممنون

 

Post a Comment

<< Home