پارادوکس کودک سالم و معلول

پنج شنبه گذشته در همایش کودک سالم که از سوی مرکزمطالعات رشد و سلامت کودک و موسسه رویان، که هر دو متعلق به جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران هستند ، برگزار شد ، تحت عنوان فوق سخنرانی داشتم. همایش در ساختمان جدید موسسه رویان که به همت برادر بزرگوارم مرحوم دکترکاظمی کلنگ آن بر زمین زده شد و تا روزهای واپسین حیات هم مجددانه پیگر به ثمر رسیدن آن بود ، برگزار شد. مطمئن هستم روحش از این رخداد فرخنده شاد است و برای تعالی درجاتش به درگاه خداوند دعا میکنم. به هر صورت در قسمت دوم برنامه در اولین روز سخنرانی خود را ارائه کردم. به نظرم این موضوع بسیار مهم است و به جرات میگویم که در سالها کار در این حوزه همیشه برایم دغدغه بوده است. خوشحالم که آن را در جمعی تخصصی مطرح کردم ، هر چند نیاز به طرح عمومی آن را هم حس می کنم و از این منظر امروز در روزنامه اطلاعات - صفحه با معلولین ، که چند هفته ای است به ضمیمه روزنامه منتقل شده و هر هفته نیز مطالب خود را به چاپ می رساند - هم متن آن منتشر شد تا در معرض نظرات دوستان و کارشناسان قرار بگیرد. لینک مجموعه اسلایدهای سخنرانی و متن آن در روزنامه - قسمت اول ، قسمت دوم - را در اینجا قرا رمی دهم تا دوستان هم بدان دسترسی داشته باشند. خوشحال می شوم نظرات شما را هم بدانم...

Labels:

2 Comments:

At 11:22 AM, Anonymous Anonymous said...

بهتر نيست متني را كه مينويسيد يك بار هم بخوانيد و اديت كنيد تا غلط نداشته باشد

 

At 11:10 AM, Anonymous Anonymous said...

سلام استاد
كاش مقاله اي هم در رابطه با نگاه سالم و نگاه معلول مي نوشتيد به نظر من ما هر آنچه را كه ميبينيم ميدانيم و در آينده هر آنچه را كه دانسته ايم خواهيم ديد ...پس بهتر نيست به فرهنگ سازي نگاه به انسانها و انسانيت بپردازيم .با تبحر و دانشي كه در شما سراغ دارم حتما موفق خواهيد شد چه طرح مسئله را همه ميتوانند...ولي دادن راه حل فقط از اساتيدي چون شما بر مي آيد.
با تشكر - فرهاد

 

Post a Comment

<< Home