درد دل جانبازان

از ديروز عکس صفحه اول سايت خودم را به تصويری که در روزنامه همشهری در گزارش مربوط به آسايشگاه جانبازان اعصاب و روان چاپ شده بود اختصاص دادم. هميشه فکر می کردم اين گروه ازجانبازان با مشکلات متعدی روبرو هستند ولی امروز در صفحه نامه های خوانندگان روزنامه ايران - متاسفانه هرچه در روزنامه گشتم نتوانستم لينک مطلب را پيدا کنم -نامه های متعددی از جانبازان مطرح شده بود که از مشکلات عديده خود سخن گفته بودند. موضوع توانبخشی برای جانبازان از جمله کارهای مهمی است که متاسفانه در ساليان گذشته به درستی بدان پرداخته نشده است و من تصور می کنم ريشه بسياری ازمعضلات حال حاضرايشان به همين مطلب برمی گردد. البته چندين بار اين حرف را به برخی از دوستان در بنياد گفته ام. تاکيد بسيار زيادی که هميشه و در طول سالها به جنبه های صرفا پزشکی بعمل آمده است باعث گرديد تا تفکر توانبخشی برای جانبازان به فراموشی سپرده شود و امروز شايد مسائلی را که با اندک کاری می توانستند سامان دهند به مسائل عمده تبديل نمی شد. به هرصورت بايد پذيرفت که جانبازان به لحاظ معلوليـت و ناتوانی با با معلولان عادی تفاوتی ندارند هرچند از نظر جايگاه در جامعه و نزد ايرانيان از شان و مرتبه ای خاص برخوردارهستند . بنابراين موضوع توانبخشی آنان هم از اين بعد دارای اهميت فراوانی است که بايد مورد عنايت بيشتر قرارگيرد . اميدوارم مسائل مردم و بويژه جانبازان عزيز به سرعت حل وسامان يابد...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home