تبریک

خوشحالم که اگر بعد از مدتی می نویسم با تبریک می نویسم برا ی چند مورد، عید قربان که فرداست و یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و د رمورد آن هم دوستان میدانند و هم زیاد گفته شده است.. امید که مفهوم حقیقی آن را درک کنیم و آنگاه حتما در عید خواهیم بود...و عید غدیر که در راه است و بزرگترین عید برای شیعیان است و آرزوی همه باید این باشد که در چنین عیدی بیش از پیش به سیره علی (ع) دست پیدا کنیم و در لحظه لحظه زندگی خود از آن بهره گیریم...
همچنین فراسیدن سال نو مسیحی را هم به دوستان و هموطنان مسیحی تبریک می گویم . آرزو می کنم سال خوبی در پیش داشته باشند.
تبریک امروزم هم برا ی اعدام صدام است که بالاخره بعد از مدتها این خواسته بسیاری از مردم عراق، ایران و دنیا به انجام رسید و جانی و قصاب مردم و بشریت به دار مجازات آویخته شد . امید که هم درسی برای حاکمان بویژه از نوع صدامیش باشد که جنایت حتی در این دنیا بی پاسخ نخواهد ماند و دیر یا زود گریبانگیر ستمکاران را می گیرد و هم درسی برای مردم که درمقابل خطا ازخود عکس العمل نشان دهند و اجازه ندهند کارها تا این حد پیش برود . صدام اگر آن روزها کنترل می شد به این نقطه کشیده نمی شد. درس مدنیت باید آموخته شود و حقوق انسانی افراد آموزش داده شود .. همانگونه که علی (ع) درنامه به مالک - که خود نمونه الگوی حکومت اسلامی را بر می شمرد - به صفات حاکم اسلامی اشاره می کند . باشد تا با تاسی به این مفاهیم به کسب صفات انسانی در پرتو تعلیمات ایشان دست یابیم .
امروز هم که روز عرفه بود و موقع دعا و فریاد بلند امام حسین (ع) که خواندن آن شور و عشق وایمان می افزاید... در سایت بازتاب سلیقه ای خوش دیدم که متنی از دکتر شریعتی در این باره نقل کرده است که لینک آن رادر اینجا قرار میدهم حتما به خواندنش می ارزد...چگونه نااميد شوم، وقتي كه تو مهربان و صميمي جوياي حال مني؟

1 Comments:

At 1:47 PM, Anonymous Anonymous said...

سلام آقای دکتر...
عید قربان را تبریک می گویم و برایتان آرزوی موفقیت و سعادت دنیوی و اخروی دارم.
خیلی از حضورتان خوشحال شدم.
ضمنا منتظر ایمیل من در تا روز چهارشنبه باشید.
لطف دارید.ممنون

 

Post a Comment

<< Home